Golfens dag 20 maj 2017 kl 10 – 15

Date(s) - 20/05/2017

Degeberga-Widtsköfle Golfklubb

Kategorier Inga Kategorier

Över hela Sverige kommer golfklubbar att arrangera aktiviteter för att locka människor i alla åldrar till sina anläggningar under temat ”Dubbelt upp” denna lördag.

Vi i Degeberga Widtsköfle GK vill att alla medlemmar ska ta med sig en intresserad vän eller släkting till klubben för att de ska få möjlighet att uppleva hur roligt det är att spela golf.

Det finns många som tidigare tagit Grönt kort, men inte varit aktiva golfare de senaste åren. Dessa vill vi se spela scramble på Slottsbanan tillsammans med Dig som är medlem. Starttider finns bokade mellan kl 11.00 – 13.00 och ni spelar 9 hål GRATIS tillsammans. Anmälan görs till receptionen senast den 19 maj.

De som aldrig provat på att spela golf erbjuder vi en introduktion av vår pro Måns Lundberg och ni spelar sedan scramble tillsammans på Lilla banan utan kostnad. Måns finns på plats från kl 11.00.

Mellan kl 10 -11 leder han träning för våra yngre nybörjare och har du ett barn/ barnbarn som vill testa är de välkomna redan kl 10.

På vårt övningsområde för putt- och chipträning kommer det också att finnas utsatta banor där ni kan utmana varandra eller någon annan medlem.

De som lämnar in sina resultat under dagen deltar i en prisutdelning kl 15.00 i restaurangen.

Som du förstår har du en viktig del i att Golfens dag blir ett lyckat arrangemang. Tänk redan nu ut vem du ska ta med dig till klubben den 20 maj.

Vill du veta mer om Golfens Dag, se http://www.golf.se/golfensdag

Har du frågor eller kommentarer om arrangemanget på DWGK, kontakta Gunilla Karlsson Epost: gunilla.gk.karlsson@telia.com  Telefon 0703 737525

Välkommen!