Golf

Grönt Kort – börja spela golf

Kurser – PGA Pro Måns Lundberg

Paketet innehåller 3 dubbellektioner där varje lektion är 1 tim och 50 min under tre dagar (se under kurstillfällen nedan).

Välkommen att anmäla dig i receptionen.
Vi hjälper dig att komma igång!

Tel:       044-35 50 35

Epost: info@dwgolfklubb.se

Datum för Grönt Kort-kurser 2024

Grönt kort-kurser arrangeras säsongen 2024 vid fyra tillfällen.

Kurs 1: Fredag 10 maj, lördag 11 maj samt lördag 25 maj. Kl. 14-15-50
Kurs 2: Fredag 14 juni, lördag 15 juni samt lördag 29 juni. Kl. 13-14.50
Kurs 3: Fredag 19 juli, lördag 20 juli samt lördag 3 augusti. Kl. 13-14-50
Kurs 4: Fredag 16 augusti, lördag 17 augusti samt lördag 31 augusti. Kl. 13-14.50

Kostnad för Grönt kort-kurser
Paket 1: Enbart utbildning, 1.495 kr
Paket 2: Utbildning samt medlemsskap som berättigar till spel på Kortlhålsbanan, 1.895 kr
Paket 3: Utbildning samt medlemsskap som berättigar till spel på Korthålsbanan och Slottsbanan, 2.895 kr

Kontakta receptionen om du är intresserad av att gå grönt-kort kurs.

Kurserna blir av vid minst 3 anmälda.

Är du intresserad, kontakta Receptionen 044-35 50 35.

Sä här går det till att få Grönt Kort

• Registrera sig gratis

Börja med att registrera dig för att få ett personligt Golf-ID. Med det kan du börja din resa mot Grönt Kort.

• Kom igång direkt med registrering och teori

På den kostnadsfria Grönt Kort-webben lär du dig teorin på ett enkelt sätt. Läs, titta, lyssna och svara på quiz samt registrera resultaten – se länken nedan!

Registrering och teori gör du via denna länk. http://borjaspela.golf.se/

• Spelprov

Klara av att spela nio hål på handicap 54. Ronden spelas på en slopad bana med markör och registreras i Min Golf. (På DWGK kan man alternativt spela korthålsbanan på 45 slag med markör, som blir likvärt handicap 54). Behöver du hjälp med svingen går du en golfkurs med klubbens PRO – se våra Grönt kort-kurser!

• Få ditt kort aktiverat av en golfklubb – klart!!

Du behöver ett medlemskap i en golfklubb för att bli registrerad i Golfens IT system (GIT). Hos oss kan du anmäla dig till Grönt Kort kurs som innefattar olika typer av medlemskap beroende på hur du vill fortsätta att spela!
Kontakta Receptionen (044-35 50 35/ info@dwgolfklubb.se) för att få personlig vägledning!

1: Grönt kort utbildning
1495 kronor.

I detta ingår 3 stycken dubbellektioner á 55-min i grupp av PGA-Pro, fria rangebollar samt spel på korthålsbanan under utbildningstiden (ej medlemskap).

2: Grönt kort utbildning och medlemskap korthålsbanan
1 895 kronor

I detta paket ingår 3 stycken dubbellektioner á 55-min i grupp av PGA-Pro samt medlemskap på vår Korthålsbana.

3: Grönt kort utbildning och medlemskap på Slottsbanan
2 895 kr.

I detta paket ingår 3 stycken dubbellektioner á 55-min i grupp av PGA-Pro samt medlemskap på Slottsbanan

Om du inte har klubbor kan du hyra det för 495 kronor till och med den 15 mars 2024.