Idrottsgalan i Nordöstra Skåne – Pris till DWGK

Idrottsgalan – Nordöstra Skåne- 16 mars
Vår klubb var en av tre föreningar som blivit nominerade till Årets inkluderande! På galan i går kväll stod det klart att DWGK vann kategorin med motiveringen ”Idrott är mer än klacksparkar och glidtacklingar. Den här klubben ser möjligheter för alla att vara med och därför får motståndarna spö ikväll.” Representanter från Synskadades förening, paragolfare, ledare Christina Lindberg, Pro Måns Lundberg och jag gästade galan. Christina Lindberg är en riktig eldsjäl för paragolfen där gemenskap och glädje är viktig för ungdomarna.
Roligt att idogt arbete uppmärksammas!

Kom-igång-kurs på Annandagen den 1 april

Vill du ha hjälp att komma igång med golfen igen efter vintern?

Anmäl dig till Kom-igång-kurs med vår PRO, Måns!

Du får två timmars träning där Måns går igenom de olika slagen och hjälper dig med det du behöver slipa på efter vintern. Träningen sker i grupp om minst 3 och max 10 deltagare.

När: Annandagen den 1 april klockan 10-12.30.
Anmälan: Senast den 29 mars i receptionen eller på tel 044-355035. Först till kvarn gäller!
Kostnad: 365 kr/deltagare (fika ingår). Betala i receptionen innan kursstart.
Samling: På rangen.
Välkomna!

Nya Bokningsappen är här!

Nu har Golfförbundet lanserat appen ”Min Golf Bokning” vilken går att ladda ner via App Store och Google Play. Bokningsappen är ett komplement till vanliga Min Golf (mingolf.golf.se), och fokuserar på allt som har med bokning av starttider.

Receptionen

Servering och reception har nu öppet även lördagar och söndagar klockan 9-14.

Vi erbjuder tjock grillad korv från Degeberga Slakteri, hamburgare, matiga mackor, kakor och olika drycker.

Receptionen

Banan är återigen öppen för spel och receptionen är under vintern öppen Tisdag-Fredag klockan 9-14.

Serveringen är begränsad men en kopp kaffe och en chokladbit kan vi alltid fixa.

Spel till helgen 27-28 januari

Den gynnsamma väderprognosen ser ut att hålla i sig och vår bana kommer att vara öppen för spel med ordinarie fairways och greener från lördag morgon och hela helgen. För en riktigt bra spelupplevelse har vi lägesförbättring på fairways, greener samt i bunkrar. I några bunkrar kan vatten finnas kvar och då gäller lättnadsregeln. Lägg tillbaka uppslagen torv och laga nedslagsmärken. (Vid frost spelar vi på vintergreener)

Receptionen håller stängt mellan den 23 dec 2023 och den 1 jan 2024.

God Jul och Gott Nytt År!

Spela hela vintern

Slottsbanan är öppen hela vintern med spel på ordinarie greener när det inte är frost eller snö. Då gäller vintergreener. Ingen slagmatta krävs. Absolut förbjudet att beträda frostiga greener.
Korthålsbanan är stängd.
Rangen är öppen men bollmaskinen är stängd. Bollar finns tillgängliga på rangen och man plockar bollar själv.
Välkommen!

Vintergreenfee

Under vintersäsongen, med start 1 november, rabatteras greenfee till 250 kr. Samma pris gäller oavsett medlemskap i Sydpoolenklubb, GolfAmore-kort eller Viasat Golf abonnemang. Alla betalar 250 kr för 18-hål.

Betalning sker med swish när receptionen är stängd.

Höstgolf

Nu är alla greener öppna igen efter hålpipning och dressing.
Välkommen till oss för att spela härlig höstgolf!